وبلاگ هنرهای دستی

آموزش و اجرای نقاشی با کاشی ، آموزش و اجرا نقاشی به روی سفال

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 72
بازدید هفته : 110
بازدید ماه : 109
بازدید کل : 9524
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


جاوا اسكریپت

تعبیر خواب آنلاین


پاییز

نويسنده: shiva تاريخ: جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تصاویر جالب: گران‌ترین گل رز دنیا

هر شاخه از این گل رز 100 دلار به فروش می‌رسد.

 

نويسنده: shiva تاريخ: جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

طبيعت قلعه رود‌خان - فومن

قلعه رودخان قد برافراشته بر دامنه اي سرسبز از شکوه، حکايت از تمدني سراسر دفاع و آزادگي دارد و به رغم محروميت ساکنان روستاي قلعه ، گردشگران را با تمام زيبايي ها و استواريش به خود مي خواند.

براي رسيدن به قلعه رودخان، که در 20کيلومتري جنوب شرق فومن در گيلان است، بايد بعد از عبور از شهر فومن و گذشتن از روستاهاي گشت، کردمحله، سياه کش، شمس تالان، گوران پس، هولس کام، سيدآباد و قلعه رودخان به روستاي حيدرآلات رفت که از اين روستا تا محل قلعه حدود پنج کيلومتر فاصله است که البته طي اين مسير فقط با پاي پياده ميسر است.

جاده باريک در ميان جنگل تمام مي‌شود و راهرويي طولاني که با سنگ و سيمان فرش شده از کنار رود و آبشارهاي کوچک و بزرگ شروع مي‌شود. اين همان مسيري است که مسافران را به قلعه رودخان رهنمون مي شود.

قلعه رودخان يا همان "قلعه حسامي" که به حسام‌الدين بن اميره دوباج اسحقي در سالهاي 907 تا 923 هجري قمري منسوب است از بزرگترين دژهاي نظامي ايران و گيلان است و سال احداث آن طبق پژوهش‌هايي که بر روي خاک و پي آن انجام شده قرن پنجم يا ششم هم زمان با حکومت سلجوقيان است. اين قلعه در سال 1830 ميلادي توسط الکساندر سودزکو لهستاني‌الاصل کشف شده است.

گردشگران بسته به فصلي که از اين مسير عبور کنند زيبايي‌ها و طبيعت متفاوتي را خواهند ديد، در بيشتر روزهاي پاييز اين مسير باراني و مه آلود است. در تابستان سبز و رويايي، در زمستان برف گرفته و در بهار پرشکوفه و آکنده از عطر سبزه هاي نورسته.

تجديد بناي قلعه يک بار نيز توسط حسام‌الدين در سال 918 هجري قمري شروع و در سال 921 هجري قمري تمام شده است. مصالح به کار رفته در اين قلعه سنگ و آجر و جداره خارجي از سنگ و جداره داخلي از آجر و ملات ساروج است. مساحت داخلي قلعه بيش از پنج هکتار است که قسمت مياني شرق قلعه بانام شاه نشين و غرب آن با نام آسايشگاه افسران شناخته مي شود. اختلاف ارتفاع بالاترين نقطه (شاه نشين) با پايين ترين نقطه (در ورودي) حدود 110 متر است.

از روستاي قلعه رودخان تا خود قلعه طبيعت بسيار زيبا و چشم اندازهاي زيادي وجود دارد که توجه هر بيننده اي را به خود جلب مي کند. رفت و آمد با وسيله نقليه تا فاصله يک و نيم کيلومتري قلعه رودخان امکان دارد. در مسير صعود به قلعه، درختاني با قدمت زياد، به سمت آسمان سربرافراشته اند و نور از لابه لاي شاخه هاي اين درختان به پايين مي ريزد.

نبود راه ارتباطي مناسب تا پاي قلعه به خصوص چند کيلومتر انتهايي جاده که به صورت خاکي و بدون زيرسازي است، براي گردشگران مشکل آفرين است. نداشتن پارکينگ مناسب براي اتومبيلها، نبودن امکانات پذيرايي مانند رستوران، چايخانه و اقامتگاه، فقدان هر گونه امکانات رفاهي و تسهيلاتي در پاي قلعه از ديگر مشکلات موجود بر سر راه مسافران قلعه است.

نويسنده: shiva تاريخ: جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

*درخت تخم مرغی*

خانواده آلمانی در ادامه سنت خود طی 401 سال درختی را برپا کرده اند با میوه تخم مرغ رنگی. برای تزئین این درخت از 9800 تخم مرغ رنگی استفاده شده داست.

 

نويسنده: shiva تاريخ: جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سايت "هنرکده" با هدف اطلاع رساني و آموزش هنرهاي زيبا به افراد علاقه مند به فعاليتهاي هنري به خصوص بانوان ايراني راه اندازي شده و به مرور زمان ، مي‌تواند منبع كاملي براي دوستداران صنايع دستي جديد و روز دنيا باشد اين سايت توسط خانم شیوا حسینی راه اندازي و اداره مي گردد

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to honarkadeh.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com